Wednesday, January 31, 2018

Caffe Roma, Quill City Mall

Quill City Mall (QCM) adalah antara mall yang kiorang selalu pergi selain dari Sunway Putra Mall (SPM). Kenapa? Sebab dekat dengan tempat kerja R. Dia jalan kaki je dah sampai hahaha. Untuk orang yang takde kereta macam aku, naik monorail pun boleh sampai. Senang, kan? 🏬🚉

QCM ni besar gedabak, tapi banyak kedai dah tutup. Perihal kenapa kedai tutup, aku tak tahu sangat lah. Ekonomi merudum ke, sebab sekarang business online tengah mencanak maju ke, apa ke, tu aku tak reti nak ulas. QCM ni pun baru je tahun lepas aku jejak. Sebelum ni duk main Wangsa Walk dengan Setapak Central je. 

Hari tu kitorang plan nak lunch dekat luar (yela, nak harapkan aku masak memang tak la kan), so gigih lah aku survey survey nak makan apa. Harapkan R, dia ajak makan chapati je. Eh langsung tak berkembang. Kalau makan chapati, kau masak la sendiri. Jiiiimat! 

So, macam biasa, ke QCM lah kita.

Bila dah sampai QCM, berjalan la kitorang mencari-cari tempat makan yang belum pernah try. Hari tu dah makan dekat food court QCM, takkan hari ni nak makan sana jugak. Something else lah pulak, kan? Kitorang survey menu Tappers, Hadramot Village (tak nak lah, nasi sikit HAHAHA!), Secret Recipe (eh boring lah asyik SR je), ... eh ternampak pulak Boost Juice Bar. Beli jus dulu sebab R tak pernah try. Aku pulak pernah la try sekali dekat Maju Junction tu. Promoter tu suggest Mango Magic, aku pun angguk je la. Kali ni pun sama jugak. Promoter suggest All Berry Bang and R pun malas fikir banyak, terus cakap ok. 

Dua kali beli, dua kali mata aku keluar bintang-bintang macam dalam anime tu hahaha. Sedap sangat! 🌟✨

Jalan depan sikit kitorang nampak Caffe Roma. Tengok menu, belek-belek, tengok harga berpatutan ke tak... Ternampak pulak gambar ayam penyet, eh dan dan la aku mengidam ayam penyet. Padahal ayam penyet ni macam makan nasi bujang dengan ayam goreng, tahu goreng, tempe. Dah tu je. Tapi, ini lah namanya perut melayu. 



Untuk R, aku spot lamb chop. Dia nampak je lamb chop terus angguk kepala haha senang betul nak feed jejaka Pakistan ni 😁


Overall, okay je makan sini. R puji lamb chop sangat sedap. Harga makanan aku lupa, tapi total dua orang makan below RM50.



Masa kitorang datang makan tu, takde orang pun. Weekdays kan. Ada la few foreigners datang masuk kafe ni tanya ada jual beer ke tak, hahaha. Yela, dah nama kafe pun ala-ala Itali, hahah.

Ok, next?

No comments: