Saturday, February 03, 2018

Salon Du Chocolat, Quill City Mall + Fave Review

R pernah cakap, dia nak ajak aku makan satu tempat yang akan buatkan aku mokhsha hingga ke langit ke-7. Ehh over dia ni taw! R mati-mati tak nak bagitahu dekat mana nak bawak aku makan nanti, konon nak surprise gitu. Hek eleh, apa daaa. Sooner or later aku akan tahu jugak sebab kitorang ni takde kereta. Ke hulu ke hilir naik public transport. Entah-entah aku yg booking Grab/Uber nanti. Tolong la 💁
.
.
.
.
.
.

Dah masuk 2018, R still tak bawak aku pergi makan tempat special itu, kahkahkah. Setelah digoda (baca: didesak) Rupa-rupanya dia nak ajak aku makan dekat Dip N Dip. Lerr, ingatkan mana la... Okay tak apa. Yang penting, niat 😜

Hari tu R cuti. Dari asal-asal nak relaks je, kitorang plan keluar makan. Nak harap aku masak, kang kari ayam jadi sambal ayam. And R memang tak percaya sangat dengan masakan aku hahaha kurang ajar 😂

So tak apa. Aku ajak dia pergi makan dekat Quill City Mall (QCM). Dia okay je. Ikut je. Tak banyak songeh langsung. Alang-alang nak pergi makan sana, aku Google dulu cafe/restoran dalam QCM tu. Terus ternampak Salon Du Chocolat. Ehhhh macam menarik 😋

Google lagi, aku nampak voucher Fave. Beli voucher RM28, dapat cash voucher RM40. Kira diskaun RM12. Aci la kot. Terus aku roger R. Walaupun dia kurang makan manis, dengar je dapat diskaun, eh terus laju dia angguk kepala. Dah, settle masalah. 

Aku pernah cerita, QCM ni macam hidup tak hidup je. Sama la dengan Salon Du Chocolat ni. Tersorok. Takde orang pun. Termenung je dua orang pelayan tu, terkebil-kebil tengok dinding. 

Takpe lah, at least cepat sikit aku dapat makan, kakaka.

Kitorang order tiga menu: Chocolate Waffle Half Moon, Crunchy, Pizza Waffle.

Crunchy: Lapisan aiskrim, rice crispies, and coklat

Pizza Waffle: 1/4 Waffle taruk cream cheese and buah (sebab R suka buah!)

Chocolate Waffle Half Moon: Half waffle dengan coklat

Okay, overall untuk orang yg suka coklat, aku memang jatuh cinta lah. Tapi, dia punya muak tu macam tak nak dah makan coklat untuk setahun kahkah. First time aku makan tak habis, ok. Rasa macam, aduh, what's wrong with me?! Kahkahkah😅



Total dalam RM67. Tolak voucher RM40 so kena bayar lagi RM27. Nampak je macam, ehhhh RM27 je? Padahal, awal-awal lagi dah bayar RM28 dekat Fave tu. So, tolak tambah darab bahagi, kitorang just save RM12 je, hahahah 💁

Ok lah, pengalaman yang sangat manis. Ni pun first time aku guna Fave. Nak tahu jugak macam mana procedure dia. Tu je. Senang je sebenarnya. Bila dah purchase, pergi dekat tempat yg kau nak redeem, cakap kat staff. Dah. Settle ✌

Next time aku nak try beli voucher untuk slimming centre pulak HAHAHAHAH

No comments: