Friday, November 25, 2016

Chicken Parmigiana & Mozzarella Baked Fish @ Secret Recipe

Pipi aku still kebas dan bengkak. Time ni dan dan la nak pakai purdah. Cis, niat pun dah menyimpang. Dasar!

Semalam, R cuti. Dah lama tak keluar sama-sama. So, R cakap, kalau larat boleh keluar pergi mana-mana. Aku okay je, cuma pagi aku ada appointment dengan doktor dekat HKL. 

Settle appointment, R ajak aku pergi Kotaraya. Nak cari kasut katanya. 

"Kotaraya tu dekat Sogo, kan?"

Tenung. "Sogo tu dekat Jalan TAR, sayang."

"So kotaraya dekat mana?"

R dah tepuk dahi. Aku adalah Malaysian yang fail geografi KL. Kahkah. 

Dah beli kasut, beli barang-barang sikit, R tanya nak pergi mana lagi. Aku ajak dia pergi Setapak Central. Cari makan sana, shopping sikit ke. 

On the way nak ke sana, hujan turun lebat melampau. Untuk orang yang takde lesen macam kitorang ni, pergi mana-mana pun naik bas rapidKL, situasi tersebut sangatlah sucks. Bas 250 akan berhenti di LRT Wangsa Maju, so R cakap, pergi AEON Alpha Angle jelah. Okay la kot, tak kena hujan sangat. 

Tet! Still basah kena hujan kahkah. Hujan lebat sangat, tempias pun dah sama basah macam jalan bawah hujan. Gigih betul. Nak makan je pun. Bukannya tak boleh makan dekat mamak bawah flat. Ni la perut seketul aku.

Kali ni, kitorang makan dekat Secret Recipe. Asal-asal nak makan nasik ayam, tapi aku, lepas seminggu lebih makan bubur ayam segera je, rasa macam nak makan western, hehe. Padahal doktor dah cakap, jangan makan solid food lagi sekarang, tapi aku ni jenis ikut cakap perut. 

So, aku pilih Chicken Parmigiana.

R pulak, hari ni secara tiba-tiba dia rasa nak makan ikan. Selalunya duk cakap benci ikan, hanyir lah apa la. Tapi hari ni, dia cakap nak try Mozzarella Baked Fish. Okay lah, kita layan je. Asalkan kau makan sampai habis.

tu diaaaaa cheese leleh baq hang!

Semua pun tahu Secret Recipe rasa dia macam mana. Sedap baq hang. Tapi tang harga, agak mahal lah. Cafe dia kat branch ni pun ramai orang, so agak bising untuk aku yang suka makan senyap-senyap.  

Senyum lebar R makan ikan kat sini. Sedap katanya. Cuma dia cakap cheese tu banyak sangat. Pulak dah. Cheese la sedap. Apa da. Aku? No complain. Sedap. Lazat. Nyum! 


No comments: